de laatste dag - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hans Oomen - WaarBenJij.nu de laatste dag - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hans Oomen - WaarBenJij.nu

de laatste dag

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 November 2015 | Nederland, Tilburg

Vandaag mijn laatste dag in Suriname. Maar het wordt geen rustige dag. om 8.30 komt Myrna ons ophalen. We gaan met de kinderen van Mamma Joyce sportschoenen kopen. Verdeeld over 2 auto's gaan we met de kinderen de stad in. In de eerste winkel kunnen we niet voor alle kinderen een geschikte maat sportschoen vinden, dus op naar de volgende winkel. Daar vinden we voor de andere kinderen sportschoenen. Voor een kind lukt het echter nog niet, maar op een later tijdstip zal ook zij nieuwe schoenen krijgen.
Hierna naar de Kathedraal Petrus en Paulus ofwel de Kathedraal van Peerke Donders. De Kathedraal is volledig uit hout vervaardigd en tussen 2006 en 2010 volledig gerestaureerd. Het is een prachtig gebouw en Onze Peerke ligt in de kerk begraven. De volgende stop is kinderhuis Sanathan Dharm. Hier bekijk ik 3 defecte computers waarvan ik er 2 snel kan repareren. de 3e PC zal op een later tijdstip worden vervangen. Na nog wat gegeten te hebben bij een Surinaams eethuis zijn we op tijd terug in ons huis. Mijn koffer heb ik snel ingepakt. Dan is het tijd voor een afscheidsborrel (voor alle duidelijkheid het werden er 3 ;-)) Om 18.45 staat de taxi voor de deur....

Als ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig op weg naar Nederland. Afscheid nemen doet pijn en dat voel ik nu ook. Het waren 2 leuke, gezellige, (in)spannende, warme weken. Het zal even wennen zijn om mijn normale leven weer op te pakken.

Ik wil iedereen bedanken die Tine en mij de afgelopen weken heeft geholpen met het doneren van beddengoed, kleding, speelgoed en natuurlijk heel veel boeken. En natuurlijk ook bedankt voor de financiele schenkingen.

En natuurlijk bedank ik Tine voor de gezelligheid en voor alle interessante kanten van Suriname/Paramaribo ze aan mij heeft laten zien. Ik ga je missen Tine xx

Tamara Bakka.... maar dan in Nederland.. in Kruikenstad....

Houdoe!!!!

Hans

  • 08 November 2015 - 22:48

    Tine:

    Graag gedaan Hans. Het waren gezellige weken.
    Dankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

49 jaar, geboren in Roosendaal, maar al ruim 40 jaar woonachtig in Tilburg. Werkzaam in de telecom/installatiebranche als zelfstandig ondernemer. Hobby's; hardlopen/spinning/bodypump/Xco, vliegen.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 4392

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 07 November 2015

vrijwilligerswerk Suriname

Landen bezocht: