ff wachten......PIZZA - Reisverslag uit Bigiston, Suriname van Hans Oomen - WaarBenJij.nu ff wachten......PIZZA - Reisverslag uit Bigiston, Suriname van Hans Oomen - WaarBenJij.nu

ff wachten......PIZZA

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 November 2015 | Suriname, Bigiston

Zondagochtend de wekker ingesteld op 5.30. We moeten immers om 6.00 met het bootje terug naar Albina. Na een snelle bak koffie. lopen we naar de waterkant waar John (de bootsman) en Ruben al op ons staan te wachten. Dennis is er ook maar die gaat niet mee omdat hij later die ochtend voorganger is in de kerk. Dus nemen we afscheid van Dennis met een dikke Brasa. en vertrekken. Na ca 45 minuten varen zijn we weer in Albina. Het is echt een andere wereld, als je 5 dagen in de jungle hebt doorgebracht. We lopen naar het busstation en wachten op de bus naar Paramaribo. Het wachten duurt lang en niemand kan ons precies vertellen hoe laat de bus precies komt. het varieert van 9.00 tot 13.00. Ruben is bij ons blijven wachten en gaat een taxi voor ons regelen. voor 50 SRD, ca 12,50 euro kunnen we mee. Achteraf geen slechte keuze want we zijn nu weer snel en comfortabel(er) terug in Paramaribo. Wat een luxe om weer warm te kunnen douchen en airco is toch ook wel fijn.
eind van de middagmet de taxi terug naar downtown Paramaribo. Pizza eten bij Bar-Zuid, een horeca gelegenheid in het centrum van de stad
lekker gegeten en gedronken. Afspraken gemaakt met Myrna van de foundation wat we de komende week gaan doen. Tamara Bakka

Hans

49 jaar, geboren in Roosendaal, maar al ruim 40 jaar woonachtig in Tilburg. Werkzaam in de telecom/installatiebranche als zelfstandig ondernemer. Hobby's; hardlopen/spinning/bodypump/Xco, vliegen.

Actief sinds 12 Aug. 2015