Waking up in Paradise - Reisverslag uit Bigiston, Suriname van Hans Oomen - WaarBenJij.nu Waking up in Paradise - Reisverslag uit Bigiston, Suriname van Hans Oomen - WaarBenJij.nu

Waking up in Paradise

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 Oktober 2015 | Suriname, Bigiston

Rond 6 uur wakker. Wachykwa (ons huis) staat zowat aan de oever van de rivier, dus om half 7 liggen we al in het water. Na het ontbijt (koffie met Sultana's) naar het schooltje voor overleg over de bibliotheek die we gaan maken. We hebben ca. 1500 boeken en 4 grote kasten. De eerste vraag is waar de kasten geplaatst moeten worden. Het hoofd van de school heeft een idee maar dat is een ruimte die aan alle kanten open is, zodat bij de eerste de beste regenbui alle boeken nat zijn en weggegooid kunnen worden. Na het nodige overleg wordt besloten de kasten in de klas van groep 6 te zetten. Met behulp van een paar sterke Surinaams jongens worden kasten op z'n plaats gezet. Nu moeten alle boeken van een gekleurd bandje worden voorzien. Elke kleur vertegenwoordigd de leeftijdsgroep waarvoor het boek geschikt is. We maken ook kennis met de leerkrachten. Ze zijn allemaal even vriendelijk. De kinderen zijn natuurlijk nieuwsgierig naar wat die Bakra's (Nederlanders) komen doen. Na Schooltijd komen twee schoolmeisjes helpen bij het plakken van de gekleurde bandjes. Het schiet lekker op. Het begin is gemaakt.
Dennis is voorganger van de baptistengemeenschap. en heeft ons deze avond uitgenodigd een kerkdienst bij te wonen. Het het wordt een dienst met veel muziek begeleid door Dennis op gitaar. De kinderen vormen een koor. Er wordt ook gebeden voor ons en voor de JA foundation. Het wordt al weer laat. Tamara Bakka

• 02 November 2015 - 19:22

Olaf:

Veel indrukken en goed bezig!

Hans

49 jaar, geboren in Roosendaal, maar al ruim 40 jaar woonachtig in Tilburg. Werkzaam in de telecom/installatiebranche als zelfstandig ondernemer. Hobby's; hardlopen/spinning/bodypump/Xco, vliegen.

Actief sinds 12 Aug. 2015