downtown paramaribo - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hans Oomen - WaarBenJij.nu downtown paramaribo - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hans Oomen - WaarBenJij.nu

downtown paramaribo

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Oktober 2015 | Nederland, Tilburg

De eerste dag in Suriname. Begonnen met boodschappen. Veel (kleine) supermarkten in paramaribo worden gerund Door Chinezen die geen woord Nederlands maar ook geen woord Engels spreken. Probeer dan maar eens zonnebrand crème te kopen.... met woord en gebaar proberen duidelijk te maken...., toen Tine een zonnetje op een stukje papier tekende toen snapte hij het :-)
Hierna te voet richting het centrum van Paramaribo, in de brandende zon. Het is zo zo heet dat zelfs de locals vinden dat het te warm is. Tijdens het lopen een taxi aangehouden.....airco yesss.....die bracht ons voor ca 18 Srd (4.5 euro) naar downtown Paramaribo. Geïnformeerd naar de mogelijkheden om met de bus naar Kibali te gaan en bij een klein reisbureatje binnengelopen voor informatie over een excursie die we nog willen gaan doen. Ook nog langs de kathedraal geweest waar Peerke Donders begraven ligt. Dat moet je als kruikezeiker toch gezien hebben!! Nog niet gezien want we werden Door een ijverige agent tegengehouden. Niet genoeg bedekkende kleding en dan mag je de kerk niet in. Binnenkort nog maar teruggaan, dat het in Suriname ook heel hard kan regenen bleek even later(zie foto) naar een rondwandeling Door de binnenstad met de bus ( busje) terug naar ons huis. Propvol en hij stopt op het moment dat er iemand op het belletje drukt. Maar geen narigheid in het t busje want de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam..s avonds afgesproken met Dionne en Myrna van de ja foundation. zij hebben ons bijgepraat over de lopende projecten van de foundation in Suriname. Het werd een gezellige avond met veel {sterke} verhalen en wijn. Nu naar bed want morgenochtend vertrekken we al vroeg voor de trip naar Bigiston. Ons eerste project voor de JA foundation. Tamara Bakka (morgen verder)

• 27 Oktober 2015 - 11:29

Olaf:

Hoi Hans,

goed om te lezen dat je een goede reis hebt gehad!
    Nu lekker even rondkijken en in het goede ritme komen, Succes met je 1e project.

• 30 Oktober 2015 - 16:02

Tante Corrie:

Blij iets van je te horen, Hans !!! Doe Peerke Donders de groeten vanuit Tilburg!!
    Het is daar goed warm zo te horen . Hou je het daar 14 dagen vol ??
    Probeer er ten volle van te genieten. Mooi Hans! dat je je ten dienste stelt van van
    Minder bedeelde kinderen.
    Ik wens je nog fijne dagen toe en heel veel groeten van :
    Tante Corrie